داوران نهمین جشنوارهٔ تئاتر کوتاه دانشگاه فردوسی مشهد را بشناسید هوتن شکیبا و باران کوثری با «عامه پسند» به خانه‌ها می‌آیند + زمان اکران آنلاین سکانس جنجالی سریال «افعی تهران» درباره معلم که سبب شکایت آموزش‌وپرورش شد + فیلم کتاب قطعات موسیقی «ابوالحسن صبا» به چاپ دهم رسید «مت دیمون» در یک کمدی جدید جواد عزتی به سریال «وحشی» هومن سیدی پیوست نگاهی به کتاب «کورسرخی» نوشته­ عالیه عطایی | روایت هویت و مرز‌ها صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است
سرخط خبرها

واکنش معاون هنری وزیر ارشاد به بازداشت مهدی یراحی | من کاری برایش نمی‌توانم بکنم

  • کد خبر: ۱۸۲۶۵۵
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
واکنش معاون هنری وزیر ارشاد به بازداشت مهدی یراحی | من کاری برایش نمی‌توانم بکنم
معاون هنری وزیر ارشاد گفت: یراحی خودش به سمتی رفت که از یک جایی به بعد نخواست تعامل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود سالاری درباره حضور برخی از اهالی هنر در آشوب‌های سال گذشته، توضیح داد: پارسال در همین اغتشاشات ۱۰ درصد هنرمندان هم به میدان نیامدند. ممکن است چهره‌هایی آمدند که سروصدا داشت، اما تعداد این‌ها به ۵۰۰ نفر نمی‌رسید. این طرف هم چهره‌های مشهور زیادی داشتیم که به میدان نیامدند و توهین شنیدند. می‌خواهم بگویم از طریق گفتگو، ارتباط، پیغام‌دادن، برگزاری نشست کار انجام شد. در طبقه بالای تالار وحدت تعدادی از هنرمندان دعوت شدند و در نشستی برای آن‌ها توضیح داده شد که چه اتفاقی دارد می‌افتد و از آن‌ها خواستیم مراقبت کنند و جلو انداخته نشوند. درواقع آگاهی‌بخشی شد.

خود من و مدیران کل با بعضی تلفنی و با بعضی حضوری در این مورد صحبت کردیم. همچنین دعوت‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها و نمایش فیلم توسط نهاد‌های امنیتی داشتیم و هنرمندان را توجیه کردیم.

بعضی از دوستان هنرمند ما یا اصولاً این حرف‌های ما را نمی‌پذیرفتند یا کار به سمتی می‌رفت که نهاد قضایی وارد می‌شد. در این حالت دوم قاضی کار خودش را می‌کند و دیگر به حرف من گوش نمی‌دهد.

برای آقای یراحی نهاد قضائی حکم داده که دستگیر شود، ولی در طول این مدت ما با بسیاری از هنرمندان و به‌ویژه خواننده‌ها و تهیه‌کنندگان این‌ها در ارتباط بودیم.

در همین ساختمان ما جلسه‌ای با تمام تهیه‌کنندگان موسیقی گذاشتیم و به آن‌ها توضیح دادیم که از خواننده‌ها مراقبت کنید تا جوگیر نشوند و اتفاقی برایشان نیفتد. در آن جریان تعدادی هم گرفتار شدند. برای خیلی از آن‌ها خود ما پا درمیانی کرده و خواهش کردیم. همین الان سجاد افشاریان در تئاترشهر اجرا دارد. خیلی از خواننده‌هایی که می‌گفتند ما دیگر روی صحنه نمی‌آییم، بعد از عید دیدیم که آمدند و اجرا کردند.

درباره بازداشت مهدی یراحی؛ تصمیم را نهاد قضائی برای او گرفته است. ما می‌توانیم برویم گفتگو کنیم، اما وقتی کسی نمی‌خواهد حرفی را بپذیرد، من کاری برایش نمی‌توانم بکنم. اولین گام این است که طرف خودش بخواهد که اتفاقی برایش بیفتد.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->